zondag 9 januari 2011

2011!!!

Hoi hoi,
Morgen is het weer zover! Ik hoop dat mijn kapoenen allemaal goed uitgeslapen zijn en met verschrikkelijk veel moed  het tweede trimester aanvangen.  Ik ben ook razend benieuwd hoe ze het lezen van hun Nieuwjaarsbrief hebben overleefd! Ik zal het morgenochtend wel in geuren en kleuren te horen krijgen. Er is er zelfs eentje die in de vakantie helemaal alleen naar Spanje is gereisd! Chapeau, kleine meid. In de vakantie was ook onze grootste kapoen jarig! Milan, een héél gelukkige verjaardag! Morgen zullen we dit uitgebreid vieren, man!
Oja, aan ieder van u een schitterend 2011! Voor ons wordt het in elk geval een jaar vol spannende avonturen. Het eerste thema is winter. We doen wat proefjes met ijs, we knutselen een 'nacht'winterlandschap en spuiten de ramen vol sneeuw! Daarna hebben we een themaatje 'techniek'. Dan zetten we de media in de kijker. We brengen een echte cameraman in de klas en die zal ons filmen. Heel misschien mogen we zelf eens cameraman spelen... spannend! Daarnaast leren we omgaan met een DVD-speler, een cd-speler, een fototoestel,... Wat betekenen de symbooltjes op die knopjes eigenlijk? En wat gebeurt er als ik er op druk? Op het eind van de maand januari is er gedichtendag. We werken een hele week rond gedichten. Als er zich ouders geroepen voelen om een gedicht (eventueel van vroeger op school) aan te leren aan onze kindjes, dan zijn jullie van harte welkom! Hup, naar de zolder en zoeken naar het schriftje 'liedjes en versjes' schooljaar 19.. :-) !
Wat taal betreft, zijn we aanbeland bij kern 6. Hier worden de laatste letters aangebracht. Aan het eind van deze kern kennen de kinderen alle letters. Een letterdiploma verdienen ze dan meer dan een beetje. Ze kunnen nu ook al behoorlijk wat woorden schrijven. Dit merkten jullie zeer zeker ook al aan de Nieuwjaarsbrieven! Fantastisch, toch!
Rekenen doen we volgende week tot 9. Dit betekent niet dat we nu 7 en 8 al helemaal onder de knie hebben. We blijven de splitshuisjes tot 8 elke dag trainen tot ze in die hoofdjes geprent zitten!
Februari staat bijna volledig in teken van het circus! . Het schoolfeest van 4 en 5 maart wordt dan ook een heus circusspektakel ! Meer info daaromtrent volgt zeker en vast nog.
En dan ....gaan we stilletjes aan de Eerste Communie denken! (Ik zei toch dat 2011 spannend wordt? ) Maar dit is nog een heel tijdje!
Voilà, met een diepe zucht nagenietend van een heerlijk rustige vakantie met mijn gezin en familie, vlieg ik er morgen weer met volle 'goesting' in!
Tot de volgende!!!

2 opmerkingen:

  1. Juf,
    Ik ben inderdaad helemaal alleen met het vliegtuig naar Spanje gevlogen. Ik heb er de Cabalgata de Reyes gezien, een optocht met de Drie Koningen, die snoepjes op straat gooien.
    Ik heb wel mijn vliegtuig gemist toen ik moest terugkeren. ik heb heel lang moeten wachten in de luchthaven, ben dan eerst naar Lissabon moeten vliegen voor ik naar Brussel kon. 't Was middernacht toen ik aankwam, maar 'k was niet moe hoor! Ik had veel te veel leuke avonturen te vertellen.

    Nu ben ik ziek, tot binnen een paar daagjes in de klas.
    groetjes,
    Ainara.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Ainara,
    Rust maar goed uit zodat je hééééééééééééél gauw weer beter wordt.
    Véél groetjes en een dikke knuffel,
    Je juf

    BeantwoordenVerwijderen